Eerste dag in Australie - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu Eerste dag in Australie - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Australie

Blijf op de hoogte en volg Janine

31 Maart 2015 | Australië, Mosman

Vanmorgen veilig aangekomen in Sydney, maar wat was de reis opzich al een avondtuur.
Afgelopen zondag 21.40 nederlandse tijd zou ik vertrekken naar Dubai met mijn vliegtuig.
Voor vertrek thuis naar Schiphol, checkte ik mijn vlucht nogmaals, en kreeg ik door dat mijn tweede vlucht van Dubai naar Sydney meer dan 11 uur vertraging had. Een tegenslag, maar het veranderde niet dat ik er tegen op zag, ik merkte wel wat er op me afkwam.
Eenmaal op Schiphol en ingecheckt, was het afscheid nemen zover.
Mijn ouders, zus en Ian waren mee. Ze allemaal nog een dikke knuffel gegeven. Maar op een of andere manier besefte ik nog steeds niet dat ik ze nu voor langere tijd niet ga zien. (nog steeds niet echt).
Het vliegtuig naar Dubai had ook vertraging en vertrok uiteindelijk pas rond kwart voor 11 's avonds.
Eindelijk in het vliegtuig, was het een vlucht met veel turbulentie.
Eenmaal aangekomen op vliegveld in Dubai, kreeg ik te horen dat mijn vlucht naar Sydney gecanceld was. Dat was even een stress momentje.
Bij de informatie desk aangekomen, moest ik mijn ticket afgeven, en wachten tot nieuws, na ongeveer 30 minuten kreeg ik te horen dat ik mee kon met een vlucht naar sydney die een uur later vertrok. Opgelucht mijn gast familie gesmst en het thuis front dat ik zo een ander vliegtuig had en dat ik 7 uur 's ochtends in Sydney zou aankomen.
Deze vlucht was, vermoeiend, slaap en honger te gelijk hebben was erg vervelend. Gelukkig wel iets kunnen slapen, maar eenmaal aangekomen in Sydney vielen me de ogen dicht.
Bij de controle van koffers, werd ik natuurlijk weer uitgekozen en moest er een hond langs mijn koffers lopen. Maar nee er zat niks in, maar dat wist ik zelf natuurlijk allang.
Hierna kon je direct doorlopen naar uitgang, even kijken of ik de Vader zag, maar we hadden elkaar beide meteen gespot. Helaas was er enorm veel file, dus duurde onze normale 15 minuten rit, nu meer dan 45 minutn,als niet langer was. De eerste twintig minuten heb ik alleen maar verteld over vanalles, maar daarna begon de jetlag, ik kreeg enorme dip en bleef daa eigelijk hele tijd in hangen tot ik gedoucht had in hun huis.
Even samen met de Au pair die ze nu hebben boodschappe gaan doen voor mijn eten, erna even gaan slapen.
In de middag toen kinderen uitschool waren, met ze naar het park geweest.
Waar ik nu al achter ben, het is hier normaal om op blotenvoeten te lopen door de stad of door het park.
De kinderen spelen het liefste buiten en spelen dan allerlei sporten.
's avonds zijn we gaan eten bij een lokaal eetcafe, met nog een groep vrienden van hun en de kinderen.

Maar mensen ja ik heb tot nu toe goed last van de JETLAG, wat is dat verschrikkelijk en vooral erg raar om te hebben. Het ene moment gaat het goed ben je alleen wat moe en andere moment val ik bijna recht op inslaap en krijg ik even om me heen niks meer mee.
Mensen die mij goed kennen weten dat ik graag kwebbel, maar zo stil as vandaag mensen ben ik echt nog nooit geweest.

Ik zal proberen elke week iets te schrijven,
Laat het avondtuur maar beginnen, ik ben er klaar voor

Cheers from Australia

  • 31 Maart 2015 - 14:53

    Andy:

    Geniet ervan en hou ons op de hoogte!

  • 31 Maart 2015 - 17:46

    Ed Smeets:

    G'day Janine,
    Veilig aangekomen in Sydney ondanks de vertragingen. Fijn dat voor je afgelaste vlucht snel een alternatief is gevonden.
    Die jetlag zal wel nog een paar dagen aanhouden. Zorg in ieder geval dat je overdag actief bent en niet op bed gaat liggen of gaat slapen. Buitenlucht en zonlicht is het beste medicijn.

    Zet snel wat omgevingsfoto's op de site. Kunnen we een beetje mee genieten.

    Hooro, Ed.

  • 31 Maart 2015 - 21:46

    Pa:

    Hey Nientje,

    superfijn om je eerste verslag te lezen en op deze wijze al een beetje 'n indruk te krijgen hoe jij dit avontuur beleeft.
    We waren opgelucht toen we je bericht ontvingen dat je veilig in Sydney geland was, want het waren voor ons toch wel spannende vlieguurtjes.
    Ik verheug me op het skype moment op aanstaande zondag.

    Dikke knuffel en de groetjes uit het regenachtige Bocholtz.

    Pa

  • 01 April 2015 - 12:14

    Jose:

    Hoi Janine,

    Wat super van jou dat je dit avontuur aandurft. Geniet van al de ervaringen en indrukken die je de komende maanden opdoet. En als het ff niet mee zit, skype lekker met je pap en mam en krijg weer energie van de mensen die veel van je houden. De komende weken zullen voornamelijk wennen en je ogen uitkijken zijn van al die "andere" gewoontes daar. En welke normen en waarden zijn gebruikelijk.
    Wauw, ik geloof dat ik daar menig blunder zou slaan.
    Wat fijn dat we mee mogen genieten en lekker kunnen lachen van jou Australie avontuur!!
    Ben benieuwd hoe je Australische verjaardag er over een paar weken gaat uitzien.... Misschien komen er wel een paar kangaroes taart eten?!

    Groetjes en ik ben super trots op je kanjer. Ik geloof niet dat ik dit gedurfd zou hebben toen ik zo oud was als jij!

    José
    xxx

  • 01 April 2015 - 12:14

    Birgit :

    heee Janine!

    Wat fijn dat je goed bent gearriveerd en wat knap van je dat je dit gaat doen! Het wordt vast een erg mooie ervaring^^. Geniet ervan, heel veel plezier en succes en ik zie de foto's vast op FB verschijnen!! Ik ben benieuwd naar je verhalen!


    Liefs X

    Birgit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 9170

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Australie avontuur

Landen bezocht: