Laatste tripje in Australie - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu Laatste tripje in Australie - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu

Laatste tripje in Australie

Blijf op de hoogte en volg Janine

18 September 2015 | Australië, Mosman

Vorig week vrijdag vertrokken Mandy en ik richting Melbourne. Eenmaal aangekomen, moesten we nog even wachten tot Natasja aan kwam vanuit Adelaiide. Was erg leuk om elkaar weer te zien na een paar weken.
Daarna moesten we met Sky bus naar centrum. Eenmaal aangekomen zijn we eerst naar ons hostel gegaan.
Eerste indruk was erg goed. Vervolgens de weg naar onze kamer, was nog al apart. We moesten eerst 5 lood zware deuren door. Kamers waren erg hoog en het gaf de indruk dat het vroeger een gevangennis was geweest.
Vervolgens zijn we de stad zelf gaan verkennen. En eerlijk gezegd viel het een beetje tegen. Het was veel kleiner tegen over Sydney, het kwam denk ook door verwachtingen. Ik dacht namelijk dat het net zo groot zou zijn als Sydney. De groote gebouwen in Melbourne hadden wel wat weg van Engelse stijl, sommige gebouwen deden me aan London denken.
's Avonds zijn we optijd naar bed gegaan, omdat volgende dag vertrokken naar the Great Ocean Road.
Om 10 uur zijn we auto gaan ophalen, helaas bgon de reis niet meteen goed. Er was een ongeluk gebeurd waardoor we een dik uur in de file hebben gestaan. Na 2,5 uur rijden hadden we begin van the Great Ocean Road bereikt. Je merkte meteen het verschil, prachtig uitzicht. Mooi om langs de clifs af te rijden en te genieten van uitzicht.
Na een paar prachtige stops gemaakt, zijn we gestopt bij plaatstje Appolo Bay, en daar een hostel geboekt. Een leuk gezellig klein hostel.
Ook weer vroeg gaan slapen, want om 7 uur vertrokken we richting de 12 Apostelen. Dit was nog 1,5 uur rijden.
Eenmaal aangekomen bij de 12 Apostelen, was het een prachting uitzicht, de zon scheen mooi op de rotse wat voor een mooi effect zorgde.
Vervolgens zijn we weer terug vertrokken richting Melbourne. Maar eerste maakte we nog 2 stopts. Eerste stopte we bij Kennet River, hier hebben we Koala's in het wild gezien. Mijn eerste keer! Onze laatste stop was een waterval. Het was erg mooi, daar mocht ik ook mijn eerste slang zien. Hier was ik wel wat minder blij mee. Maar ook dit kan ik weer afstrepen van mijn wilde dieren die ik in Australie heb gezien. Ook mochten we dolfijnen langs de kust zien zwemmen, dus heb erg veel moois mogen zien.

's Avonds was dan zover, afscheid nemen van Natasja. Ik hield me toch goed sterk, maar toch een paar tranen moeten laten. Het is moeilijk om afscheid van iemand te nemen, waar je in zo'n korte tijd een sterke band mee hebt opgebouwd.
Ook al weet ik dat we elkaar nog vaker gaan zien.
De Laatste weken staan in het teken van afscheid nemen en hier alles aflsuiten. Nog even goed genieten van mijn laatste dagen in Australie.

  • 18 September 2015 - 04:57

    Natasja:

    Leef Janine,
    Waat ein sjoan reisverslaag hubse gesjreve. Geniet nog van die litste paar weake. Aafsjied neame is nooit leuk, maar doe geis straks waal truuk mit prachtige herinneringe en ein paar mooi vriendsjappe drbiej:)
    Ich zik den auch gein 'hoijuh' maar 'toet volgend jaor in Limburg' .

    Dikke knuffel xx
    Natasja

  • 18 September 2015 - 12:04

    Peter:

    Hoi Janine,

    Aan alles komt helaas een einde en dus ook aan dit prachtige avontuur.
    Bij thuiskomst begint straks weer een nieuw avontuur, waarbij je op ieder gewenst moment op een fijne wijze kunt terugkijken.
    Ik verheug me enorm om je weer "live" te ontmoeten en weet dat ik nog maar 2 weken hoef te wachten.

    Tot gauw.

    D'r pap

  • 18 September 2015 - 12:18

    Gertie Van Bussel:

    geniet nog van de laatste dagen en maak er een mooi afscheid van Het half jaar is omgevlogen maar ja aan alles komt een eind. Dit avontuur neemt niemand je af, je houd er hele mooie herinneringen aan over waar je nog lang aan terug zal denken. Tot gauw, een aantal mensen staan te popelen om je weer te zien, maar denk dat dat wederzijds is.
    groetjes Gertie van Bussel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 9157

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Australie avontuur

Landen bezocht: