Eerste maand bijna voorbij - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu Eerste maand bijna voorbij - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu

Eerste maand bijna voorbij

Blijf op de hoogte en volg Janine

23 April 2015 | Australië, Mosman

Ja mensen, ik ben alweer bijna een maand weg van nederland. Al bijna een maand in Australie. Maar wat vliegt de tijd voorbij.
Mijn zware eerste heimwee moment heb ik al gehad. Sinds dat moment gaat het veel beter, ik weet waarom ik dit doe en geniet van de dingen om me heen.
Ik heb groep leuke meiden ontmoet, dat helpt echt enorm als je leuke mensen om je heen hebt, waar je het goed mee kunt vinden. Je deelt ervaringen, je kuntt elkaar helpen en je begrijpt elkaar omdat je allemaal het zelfde door maakt.
Afgelopen vrijdag zijn we dan met grote groep Dutchies naar Pub Crawl geweest. 20 dollar voor 4 drankjes en 4 pubs. Normaal betaal je in elke pub entree, en als je bijvoorbeeld een shotje besteld betaal je 11 dollar. Dus heel vaak zal ik niet gaan stappen hier. Ze schenken maar tot middernacht shotjes erna zijn deze niet meer te verkrijgen. ( het stappen begint hier al om 8/9 uur).
Het was heel erg gezellig, we hebben gelachen en vooral heb ik veel plezier gehad en mijn heimwee helemaal kunnen vergeten.
Zaterdag toen iedereen ontwaakt was na de stap avond zijn we naar het strand gegaan, helaas was de wind wat koel. 's Avonds genoten van vuurwerk bij Darling Harbor, blijkbaar schieten ze daar elke zaterdag vuurwerk af. Waarom? Daar ben ik nog niet achter.
Zondag ben ik met twee andere meiden naar Dutch Shop 1,5 uur verder op geweest, lekker hagelslag gekocht, pickwick thee, haring in blik en schenk stroop voor over de pannenkoeken. Natuurlijk heb ik stroopwafels voor de jongens gekocht, en ze vonden ze heerlijk:)

Maandag is het echte werk begonnen, de kids gaan naar school dus de routine begint :
7.00 uur begint mijn werk dag
- Begin met vaatwasser uitruimen
- Ontbijt voor jongens klaar zetten
- School Lunch klaar maken
- Was in wasmachine doen
- Tafel + Vloer vegen
Overgebleven tijd, school werk met jongens doen.
8.15 De kids naar school brengen
8.45 was ophangen, of in droger doen.
Eens in de 2 weken op maandag hele huis stofzuigen en keuken vloer dwijlen en badkamer schoonmaken.
9.00 uur is mijn ochtend vrijwel altijd klaar.
Ik ga dan sporten bij fitnes school hier in de buurt, vandaag eerste sessie gehad met personal trainer en komende twee weken heb er elke week nog een.
Meestal in ochtend sporten tot 12 uur en dan nog 2,5 uurtje vrije tijd en om 14.45 kids op halen van school.
Maandag, dinsdag, donderdag hebben ze allemaal dingen te doen na school.
En elke dag na school met beide huiswerk maken, de jongste moet elke dag een boek lezen en oudste krijg best veel huiswerk. Hier ben ik in totaal ongeveer 3,5 uur verdeeld over 2/3 dagen met hem mee bezig. Veel tijd om leuke dingen te doen na school is er niet, want om half 6 moet beginnen met koken. En dan is de dag weer om voordat je het weet.

Zoals paar mensen misschien mee hebben gekregen, was het weer vanaf afgelopen maandag tot woensdag heel erg slecht was, het heeft alleen maar geregent aan een stuk door en dinsdag waren er windstoten van 135 km/per uur. Gelukkig viel het in plaatsje waar ik woon mee, er liggen wel overal takken van bomen over de weg kleine maar ook grote takken. Maar een ander gebied van Sydney was het weer nog erger, dus heb ik nog geluk gehad.

De familie is precies zoals ik me had voorgesteld, heel erg open ik kan alles met hun bespreken, en zijn ook eerlijk over wat ze goed vinden en wat beter kan. Ik voel me hier erg thuis en de jongens zijn echt super, ze hebben hun momenten maar welk kind heeft dat nou niet. Ik ben heel erg blij met deze familie en ga hier een super tijd beleven dat weet ik zeker.

Dit weekend zijn ze weg van vrijdag tot maandag, het hele huis is dus voor mij alleen. Wel beetje spannend maar ook wel weer fijn. Er komt waarschijnlijk een andere au pair me gezelschap houden en nachtje slapen.
Zondag is het zover Kingsday vieren hier, om ringt door allemaal andere nederlanders lijkt het even alsof je weer thuis bent.

Het klinkt trouwen misschien heel raar, maar ben hier eigenlijk al helemaal gewend, Sydney centrum vind ik niet meer bijzonder en gewend aan de grote gebouwen overal. Ik ken de weg in het dorpje waar ik woon en het voelt alsof ik hier altijd al ben geweest. Terwijl ik ook weer elke dag geniet van de omgeving waar ik ben, en het mooie uitzicht overal.
Ik geniet hier optimaal, en ben begonnen met plannen te maken om te gaan riezen. Maar als deze vast staan horen jullie dit.
Ik heb paar foto's toegevoegd zodat jullie nog beter idee krijgen.

  • 23 April 2015 - 18:30

    Mirjam:

    heej Nien,

    Wat een genot om te lezen dat het nou zo goed gaat.
    Het genieten kan nu beginnen.
    We kijken uit naar je volgende reisverslag.
    Tot op skype.
    Groetjes van het thuisfront.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 9169

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Australie avontuur

Landen bezocht: