1/6 maandjes alweer afgelopen - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu 1/6 maandjes alweer afgelopen - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu

1/6 maandjes alweer afgelopen

Blijf op de hoogte en volg Janine

03 Mei 2015 | Australië, Mosman

Ja mensen, alweer maandje en week geleden dat ik ben vertrokken vanuit Nederland naar Australie. Om een avontuur aan te gaan aan de andere kant van de wereld.
Het is zoals jullie vast al in mijn andere verslagen gelezen hebben hier heel erg mooi en geniet ik vol op.
Dat betekent echter niet dat er ook moeilijke en lastige momenten zijn.
Je woont toch in mijn familie en net zoals iedere familie lid wel eens slecht humeur heeft of stress op het werk. Hebben hun dit natuurlijk ook, dit heb ik afgelopen week mogen meemaken. Ik zou vrijdag middag niet hoeve te werken zodat ik meekon met andere familie naar een huisje in Nationalpark, mijn host familie was erg enthousiast erover en vond leuk dat ik mee kon. Hierdoor moest de vader alleen eerder uit werk komen, ik kreeg taken lijst met wat ik moest doen ik ochtend voordat ik weg ging. Heel ijverig hier aan begonnen, want wilde alles goed doen en uiteindelijk 2,5 uur hier aan gezeten. Echter had ik de laatste was nog in de droger. Hun dorger werkt niet goed en heel vaak uit, dus duurt het daardoor altijd langer. Er vanuit gaan dat dit geen probleem was ben ik naar andere familie gegaan om te vertrekken naar het huisje. (vertel daar straks meer over). Echter bleek de vader het niet echter op prijs te stellen dat er nog was in de droger was aan het lopen toen die thuiskwam. Hier kreeg ik een berichtje over, waarschijnlijk leek het berichtje harder dan hij eigenlijk bedoelde. Toch wel beetje vanslag heb ik me verontschuldigd en uitgelegd in een berichtje terug. Heb er helaas nog niet over kunnen hebben met de familie omdat ze na hun bezoek van 3 families en kids direct na bed gingen. Maar naar mijn gevoel was het meer een moment opname van stress van hun kant, maar hierdoor weet ik nu wel weer beter wat hun fijn vinden dat allemaal gedaan is.
En mensen voorde rest is het een super familie en zijn ze heel erg aardig, maar zoals ieder mens hebben ze ook hun mindere dagen.

Nou over mijn weekend!
Ik ben met de host familie van een vriendin naar huisje bij Nationalpark Kangara Walls geweest. Het is een van de weinige huisje die in National park mag staan. Vanuit Sydney 3 uur rijden en laaste uur rij je allemaal op modder wegen en laatste 10 minuutjes echt door smal weggetje in het bos. En dan staat er opeens een huisje, letterlijk in the middle of nowhere.
Met 4 families, alleen de vaders en hun 12 kids in totaal en 5 au pairs die mee waren. Zaten we gezellig met zu'n alle in een houten huis, lekker warmen bij het vuur.
Geen bereik natuurlijk alleen maar elkaar.
Zaterdag zijn we 's ochtends met een deel naar de Jenolan Caves geweest en hebben daar in een van de grotten een tour gedaan. Het was erg mooi.
Daarna zijn we terug gegaan en hebben we lunch gehad, en kids middag dutje. Zelf ben ik lekker op bed gaan liggen en heb een boek gelezen, heerlijk om tot rust te komen. Voor de rest hebben we die dag niet meer veel gedaan. Vooral van de omgeving en rust genoten. Kangeroe's gezien rond huppelend, maar ook dood op de weg:(, slang en bloedzuigers. Dus weer paar dingen van mijn wild life list kunnen afstrepen.
Zondag ochtend geontbijt en het huisje gepoets en toen weer terug naar Sydney weer 3 uurtjes rijden.
Daarna nog even sydney in geweest en even lekker gegeten om weekend af te sluiten.
Een super leuk weekend gehad in the middle of nowhere.

Volgend weekend ga ik met groepje meiden naar de blue moutains voor twee dagen.
En vanaf 3 juni tot 8 juni ga ik naar Cairns, wat ik precies daar ga doen weet nog niet zeker, er gaat misschien andere meid met me mee en dan daarom gaan we komende vrijdag even concrete plannen maken :), maar als ik deze heb horen jullie dit zeker.

Kort samengevat, het leven hier in een australisch gezin, is het zelfde als thuis, iedereen heeft zo weleens zijn stress momentjes :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9169

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Australie avontuur

Landen bezocht: