Eerste werk 'week' in Australie - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu Eerste werk 'week' in Australie - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu

Eerste werk 'week' in Australie

Blijf op de hoogte en volg Janine

09 April 2015 | Australië, Mosman

Deze week begint het dan echt, door paas weekend had ik tot maandag vrij. Maar dinsdag had de moeder ook nog vrij dus had ik extra lang weekend.
Zondag ben ik met drie meiden, die naar Sydney geweest, om te lunchen en vervolgens door Sydney geweest.
Hun waren ook alle drie au pairs, twee meiden kwamen uit Finland en eentje kwam uit Engeland. De twee uit Finland waren al langer hier dus, zij hebben me alle leuke plaatste in sydney laten zien.
's Avonds, heb ik iets gaan drinken met Teun. Ik vond het op begin maar raar idee dat je eigelijk zo ver weg bent en toch een bekende heel dicht bij is. En we konden beide nog een dialect praten, in australie.

Maandag, heb ik een super mooie wandeling gemaakt, heel kort bij mij huis. Met mooi uitzicht over opera house en the bridge op het einde. De hele route had je prachtig. Ik had dat ook wel even nodig, want ja echt maandag begon de heimwee, heel raar want heb het nog nooit echt gehad. Ik voelde me verdrietig, maar geen moment in gedachten gehad dat naar huis wilde. Ik had meer de behoefte om al dit mooist met mensen te delen, zoals mijn ouders, zussen en natuurlijk Ian.
Maar zo'n mooie route doet dan echt goed. Ook al nu ik hier ben zou ik het liefste met hun allemaal willen delen, en dit moois met hun samen beleven, maar weet niet gaat dus probeer ik zoveel mogelijk op de hoogte te houden om hun en jullie allemaal toch beetje idee te geven, van mijn avontuur.

Dinsdag niet heel veel gedaan, meer lekker genoten van het weer en buiten een boek gelezen en in middag met kids naar park geweest.
Woensdag voelde ik me stuk beter, het was de eerste dat met de kids helemaal alleen. Ik had erveel zin in, ze waren echt super, we zijn naar park geweest en 's middag naar de film, en hebben ze lekker popcorn gegeten.
's avonds moest dan de eerste keer echt koken voor hun, Spagethi Bolognese. Ik was op begin wel bang dat ik zou verpesten, maar ze vonden het heerlijk zelfs de ouders, dus gelukt :)
Vandaag ben ik met ze naar Aqaurium geweest, haaien en hele grote roggen gezien, maar vooraal leuke tijd met kids gehad.
Vooral gelachen en 's middag thuis nog leuke dingen gedaan.
's Avonds even bij sportschool langs geweest, kijken of dat in tussen tijd kan doen, bijv. als de kids naar school is en in middag vrij ben.

Dit weekend ga ik op surfkamp, heb er heel veel zin in en zal jullie achteraf en alles over vertellen.

Kort samen gevat, een super week gehad, Ik vind het echt een mooi land, natuur en rustig in het stadje waar ik woon en niet ver verderop een grote stad. Zo beetje van alles, ik weet vrijwel zeker dat ik hier een super tijd zal hebben.

  • 09 April 2015 - 17:17

    Gertie:

    Had al van Ian begrepen dat je Teun daar ontmoet had, inderdaad vreemd. Houd je goed en geniet van je surfweekend.

  • 09 April 2015 - 21:22

    Joyce:

    Hoi Janine,
    Wat leuk om te horen dat het goed met je gaat.
    Ik vraag me af hoe oud de kinderen zijn waarbij je werkt?
    Veel plezier nog een ik blijf lezen.

    Groetjes Joyce

  • 09 April 2015 - 22:51

    Janine Smeets:

    Hey Joyce,

    De kids zijn 6 en 8 jaar oud.

    gr. Janine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 9168

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Australie avontuur

Landen bezocht: