Nog maar 1 maandje in Australie - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu Nog maar 1 maandje in Australie - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 maandje in Australie

Blijf op de hoogte en volg Janine

03 September 2015 | Australië, Mosman

De tijd is echt omgevlogen, ik kan me nog goed het moment herinneren toen ik pas hier aan kwam en nog alles nieuw was. Het afscheid nemen op vliegveld en thuis van familie.
En nu ben ik al 5 maanden in Australie en is het laatste maandje nu echt begonnen.
Het is een heel erg dubbel gevoel. Ik mis thuis en ben blij om weer iedereen te kunnen zien. Maar over een maandje moet ik hier ook weer afscheid gaan nemen. Van mijn geweldige host familie en de twee super lieve jongens.
Gelukkig is het vaarwel niet voorgoed. Ik ga als alles goed is, ze opzoeken zodra ze naar Ierland verhuizen, over een jaar of 2.
Ik kan me niet voorstellen dat ik over maandje weer in Bocholtz rond loop, het rustige dorpje in Zuid limburg. Ik ben nu zo gewend aan het druke Sydney dat ik me Bocholtz nu niet kan voorstellen.
Ook al weet ik heel goed dat als ik eenmaal weer een weekje in Bocholtz ben het voelt alsof ik nooit ben weg geweest.

Mijn vriendinnen zijn nu allemaal vertrokken, alleen Mandy en ik zijn nu nog in Sydney. Maar vorige week en deze week ben ik alleen, omdat Mandy ook een tripje aan het maken is. Ik mis de meiden nu al allemaal, en ben blij dat ik ze over 2 weken weer even in het weekend zie.
Helaas moet erna ook weer afscheid gaan nemen van hun, maar ik weet dat we zeker vriendinnen blijven in Nederland en dat we elkaar nog heel vaak gaan zien. Dus ik moet het alleen nog paar maandjes zonder ze in Nederland vol houden.
Ik ben trots dat ik tijdens deze reis zo'n goede vriendinnen erbij heb gekregen!

Een paar weken geleden ben ik een dag gaan zwemmen in the Olympic Swimming in Sydney samen met Mandy. Vorige week ben ik met de ferry naar Parramatha geweest, een tocht van 1,5 uur heen en 1,5 uur terug met prachtig uitzicht. Heerlijk om zo middag door te brengen heerlijk in het zonnetje genieten van het uitzicht. Ook heb ik vorige week souveniertjes gekocht, voor familie. Daar moest ik ook echt een middagje voor uit trekken, want makkelijk was dat absoluut niet.
Vorige week besloot mijn telefoon het ook te begeven, dus heb ik een nieuwe moeten kopen. Helaas is dat niet heel erg goed koop, maar ik kan hem gelukkig thuis in Nederland ook weer gebruiken.

Komend weekend heb ik niet veel op de planning staan, waarschijnlijk shoppen (ja mensen dat moet ook gebeuren). Zo als paar mensen misschien al weten ben ik een paar kilo'tjes bij gekomen, dus moet ik 'helaas' nieuwe kleren kopen, omdat oude niet meer passen.

Volgende week ga ik naar Melbourne met Mandy en Natasja. Een dag zullen we in Melbourne zelf blijven en twee dagen gaan we the Great Ocean Road doen.

Ik ga laatste maand nog vol op genieten, maar dat gaat zeker wel lukken. Lente is hier 2 dagen geleden begonnen en het weer wordt steeds beter. Niet dat ik een hele slechte winter hier heb gehad.
Voor dat ik het door heb zit ik alweer in het Vliegtuig opweg naar schiphol.
Nederland tot over 1 maandje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 9151

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Australie avontuur

Landen bezocht: