Aftellen is begonnen - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu Aftellen is begonnen - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu

Aftellen is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Janine

15 Augustus 2015 | Australië, Mosman

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een super tijd hier en ik geniet vol op.
Maar als ik eerlijk ben kan ik niet wachten om naar huis te gaan. Nu het steeds dichter bij komt (het naar huis gaan), kijk ik er steeds meer naar uit.
Vriendinnen vertrekken nu allemaal om te gaan reizen en dan komt het allemaal zo dicht bij.
Ik vind het hier prachtig en zal nog vol op 7 weken genieten, maar in mijn achterhoofd ben ik toch al bezig met naar huis gaan.

Laatste paar weken, is het sommige dagen heerlijk weer geweest, met een dag zelfs 25 graden, dus heerlijk zo'n winter!
Ik ga nu elke week op de dinsdag op bezoek bij Eve, zij is 93 jaar oud en woont in verzorgings te huis. Ze is geboren in Oostenrijk en is toen op jonge leeftijd verhuisd naar Engeland en uitieindelijk is ze voor de liefde verhuisd naar Australie.
Het is een hele lieve mevrouw en klets maar al te graag. Het is erg gezellig en een leuke manier om mijn dag zo door te brengen terwijl de kids naar school zijn.

Vorige week ben ik over de Harbor Bridge gewandeld, een wandeling van ongeveer 20 minuten met prachtig uitzicht!
Ook ben ik vorige week naar een Australian Football game geweest met twee vriendinnen. Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten en we wisten niks van de spelregels af. Gelukkig kreeg je bij de ingang een boekje met uitleg van de spelregels, heel erg handig. Na 10 minuten begrepen we alles precies en na de helft van de wedstrijd juigde we net zo hard mee als de echte supporters. Het is een hele leuke sport, ook om naar te kijken, jammer dat ze zoiets niet in Nederland hebben.

Ook in het gezin merk ik langzaam dat mijn tijd hier aan een einde komt. De oudste zei laatst dat hij niet leuk vind dat ik binnen kort ga. Dit doet je heel goed om te horen. Ook ben ik nu langzaam lijstjes t maken met de taken zodat ze weet wat haar te wachten staat en wat ze moet doen.
Ze komt precies een week voor mijn vertrek aan, dus werk ik een week met haar samen. Ben erg benieuwd naar haar.

Op 11 september ga ik naar Melbourne, ik blijf een dag in de stad en twee dagen ga ik The Great Ocean Road doen. Dit ga ik samen met Mandy en Natasja doen, een gezellig Limbo uitje.

Verder heb ik niks meer op de planning staan, en ga ik hier rond om Sydney nog dingen bezichtigen.
Tot over 7 weekjes Nederland
(kan niet wachten)



  • 15 Augustus 2015 - 15:11

    Gertie Van Bussel:

    komt allemaal goed Janine. Nog een aantal weken echt genieten en niet teveel piekeren. Het is ook een goed teken dat je weer naar huis wil. Het zal wel allemaal heel vreemd zijn na een half jaar. Je hebt daar dan toch een heel ander leventje gehad. Dus het zal wel weer even wennen zijn aan het ritme wat je hier weer in Nederland gaat krijgen. Maar dat zal snel wennen:). Ook leuk dat jij nu een au pair moet inwerken. Zal voor het gezin ook weer wennen zijn en zeker ook voor de kids. Maar ja aan alles komt een eind en dit avontuur neemt niemand jouw meer af. Houd je goed meid en geniet nog van alle leuke dingen die je nog samen kunt doen of alleen :) Heel veel groetjes en tot over 7 weken.

    Gertie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 9147

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Australie avontuur

Landen bezocht: