Tweede tripje in Australie - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu Tweede tripje in Australie - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu

Tweede tripje in Australie

Blijf op de hoogte en volg Janine

07 Juli 2015 | Australië, Mosman

Tweede tripje in Australie is weer feit!
Vrijdag vertrok mijn vliegtuig om half 12 in Sydney richting Sunshine Coast. Na vlucht van 1,5 uurtje aangekomen op vliegveld, heel erg klein vliegveld! Op vliegveld moest ik uur wachten op de local bus richting Noosa. Deze bus deed er een uur over om in Noosa te komen. Eenmaal daar aangekomen moest daar weer wachten op bus naar hostel voor 45 minuten. Uiteindelijk bleek hostel heel dicht bij te zijn en maar op tien minuten loop afstand te liggen. Maar dat wist ik helaas van te voren niet. Eenmaal aangekomen in Hostel ingecheckt bed gemaakt. Kamer deelde je in totaal met 4 personen dus dit was erg aangenaam.
Vervolgens even naar winkel gegaan om daar avond eten te halen. Eenmaal terug ben ik gaan kijken of ik mogelijkheid had om de maandag naar Australia Zoo te gaan. Gevraagd aan de receptie maar met de Tour bus van hun was niet mogelijk omdat dan te laat terug zou zijn. Vervolgens een bedrijf gebeld waar je Shutles kunt boeken. Beide shutles geregeld en vervolgens heel blij dat maandag naar Australia Zoo kon, want dit stond op mijn lijstje om te doen!
Vervolgens Avond eten gehad een wijntje gedronken en vervolgens op bed gaan liggen. Met het idee vroeg te gaan slapen maar helaas was de muziek te hard en kon ik vervolgens pas om half 12 slapen toen de muziek uitging.
5 uur ging vervolgens de wekker en was tijd voor Fraser Island.

6 uur werden we opgehaald, in totaal bestond de groep uit 12 mensen. Tijdens de tour heb meeste opgetrokken met 2 meiden uit Zwitserland en Oostenrijk en 2 jongens uit Engeland en Ierland.
We begonnen bij plaats waar bedoeling was om dolfijnen te voeren, maar door schoolvakanties waren veel families daar en was helaas niet mogelijk. We hebben hier wel even gekeken hoe andere dit deden.
Vervolgens door gereden naar Fraser Island!
Voordat we hier naar toe reden kregen we verteld dat er wilde Dingo's op Fraser Island leven, en wat je moest doen als je er een tegen zou komen.
Eigelijk was best raar idee dat je ieder moment oog in oog met gevaarlijk wild dier zou kunnen staan.
Zaterdag's hebben we alleen maar over het strand gereden, dit is voor hun een soort snel weg, je mag daar 80 km per uur rijden en ook geld hier links rijden. We zijn van onderste puntje helemaal naar boven gereden aan oost kant van het eiland. ( Je kunt aan west kant niet rijden over het strand.)
Verschillende stops gemaakt, maar vooral genoten van de reis erom heen.
Het is moeilijk te beschrijven, maar het allemaal heel erg mooi om te zien je voelt alsof je even weg bent van de bewoonde wereld!
Om half 5 kwamen we aan op onze overnachtings locatie! Dit was heel erg mooi, het was meer een vakantie huisje die je deelde met andere mensen.
's Avonds heerlijk avond eten gehad en nog wat na geborreld en vervolgens om 10 uur naar bed gegaan en heerlijk geslapen na de toch wel erg vermoeiende dag.
7 uur stond het ontbijt de volgende dag weer voor ons klaar. Tijdens de trip werd er heel goed gezorgd voor Glutenvrij eten! Hier in Australie is dat sowieso veel makkelijker dan in Nederland.
Om 8 uur vertrokken we weer verder met de bus, nu gingen we naar midden van eiland. Hier is bijna alleen maar Rainforst gebied. Hier hebben we in ochtend een Rainforst walk gedaan! Heel rustig er door heen gelopen, genoten van alle vogel geluiden maar ook vooral van de rust die daar was.
Vervolgens zijn we naar the Lake gegaan, hier is mooi wit strand en met helder water. Je vind dit precies in midden van het eiland. Hier konden we bijna 2 uur blijven, en vervolgens zouden we daar lunch hebben.
Hier heb ik lekker op het strand gelegen en genoten van de zon. Als lunch konden we onze eigen wraps maken!
Vervolgens terug gereden onze laatste stop van die dag was Rainbow Beach, het zand is naar verschillende klueren geel tot oranje en allemaal verschillende tinten. Hier liep ik naar de kant voor foto te maken, waar ik opeens in drijfzand wegzakte. Hier verloor ik vervolgens mijn slipper in. Helaas heb ik hem niet meer terug gevonden, dus heb toch beetje van mij achter gelaten in Australie als ik weg ga ;).
Vervolgens nog stuk terug rijden naar Noosa na een top weekend met super leuke mensen!
Vervolgens om de weekend af te sluiten nog met 3 andere eentje gaan drinken in Noosa. De bedoeling was om maar een drankje te doen, maar vervolgens tot werd het half 1. Het was erg gezellig en heb ook leuke avond gehad. Vervolgens maar snel naar bed gegaan.


7 uur werd de volgende dag opgehaald door de Shutle bus die me naar Australia Zoo zou brengen. Met nog twee andere oudere dames zat ik in de bus, om 8.10 kwamen we al aan terwijl de dierentuing pas 9 uur open ging.
Hierrdoor was ik wel de eerste die deze dag naar binnen ging in de dierentuin.
Deze dierentuin kan aan geen andere dierentuin tippen. Toen je binnen kwam stonden ze op begin van park met verschillende dieren, van Koala's, Slangen en Vogels, maar nog veel meer. Met deze dieren kon je op de foto en meeste zelfs aanraken. Vervolgens gekeken wat ik allemaal kon doen en wat ik eerst wilde zien. Het is te veel om op te noemen dus vertel jullie gewoon wat speciaalste vond.
Ik ben in de ochtend met Alligator en Koala op de foto geweest, deze mocht ik beide zelf vast houden, wat ik al ervaring opzich vond!
Om 12 uur was er een grote Crocodile Show. Op begin lieten ze verschillende soorten vogels vliegen heel erg mooi om te zien. Vervolgens kwam er een Crocodile, tijdens de show voerde ze de hem op verschillende manier, ze legde je uit wat je juist niet moest doen als je hen tegen zou komen in wild. Dit deden al deze mensen natuurlijk wel, maar het blijft toch wild dier dus trainen kunnen ze het niet. Ze weten precies waar ze veilig zijn en wanneer ze uit water moeten gaan en hoe ze deze kunnen voeren.
Maar gewelding om te zien. Je had er ook een groot veld waar alle Kangeroes rond liepen, deze kon je voeren, maar je kon ook gewoon daar zitten en dan komen ze vanzelf naar jou toe, heel erg leuk en mooi om echt tussen de dieren te zitten. Je had ook Koala walk daar liep je tussen Koala's en verschillende kon je ook aaien. Ze hebben er heel veel Crocoldiles van verschillende grote. Ook heb je een hal waar verschillende verhalen hangen over Steve Irwin en wat hij allemaal gedaan heeft, heel intressant om allemaal te lezen. Ook ben ik naar Wildlife Australia Hospital geweest, dit is ook onderdeel van de Dierentuin. Hier behandelen ze alle dieren die in Wild leven die hulp nodig hebben. Er was op dat moment een Koala die was aangereden door Auto en net een operatie had gehad. Het is mooi om te zien hoe al deze mensen zich in zetten voor de dieren en dat vond mooiste om te zien. Het is een dierentuin waar ik zelf in zou willen werken en echt dicht bij de dieren te zijn.

Ik heb een super weekend gehad! Vandaag weer begonnen met werken, maar het is vooral nu heel gezellig om hele dagen met de Boys door te brengen.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 9138

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Australie avontuur

Landen bezocht: