We zitten alweer op de heflt! - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu We zitten alweer op de heflt! - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu

We zitten alweer op de heflt!

Blijf op de hoogte en volg Janine

02 Juli 2015 | Australië, Mosman

Ja mensen, ik ben alweer 3 maanden in Australie en over precies 3 maanden en 1 dag vlieg ik alweer terug naar huis.
Ik kan het me van de ene kant helemaal nog niet voorstellen.

Afgelopen weekend ben ik met 3 andere meiden naar Huntervalley geweest.
Hier hebben we wijn tasting tour gedaan. Om 7 uur moesten we op Centraal Station zijn, dat betekende 5 uur opstaan! Ik voelde me ondanks het vroege tijdstip en weining slaap helemaal fit en op heen weg helemaal niet geslapen. Eerst moesten we ongeveer 3 uur rijden voor we bij eerste proeverij aan kwamen.
Hier ging we aan tafeltje zitten en kreeg je lijst met verschillende wijnen die we gingen proeven 3 droge witte, 2 rode, 1 zoete witte wijn. Ze vulde per wijn ongeveer kwart van je glas. De tweede rode wijn was hier mijn favoriet!
Daarna gingen we gelijk door naar de volgende proeverij. Hier kregen we in totaal 8 verschillende wijnen. Hier was de Rose wijn mijn favoriet!
Vervolgens gingen we naar laatste proeverij. Deze locatie had iets Italiaans overzich heen heel aparte en mooie locatie. Hier kregen we ook weer 8 verschillende wijnen. Hier waren twee wijnen erg lekker, een witte wijn met passievruchten en een rode desert wijn.
En ik zeg eerlijk na deze laatste proeverij merkte je wel dat je wijn drinken was!
Vervolgens zijn we lunch gaan eten en daarna maakte we nog twee korte stops, maar deze waren meer commerciele stop, waar je dingen kon kopen.
Het was een hele gezellige dag, we hebben hele serieuse maar ook onzin gespreken gehad, maar vooral heel erg gezellig gehad met de meiden! Nogmaal bedankt daar voor Girls!
's Avonds avondje afgesloten bij Mac Donalds gaan eten en vroeg naar bedje gegaan!

Deze week is School vakantie voor de kids, dit betekend dat ik ze de hele dag heb. Maandag zijn we met de Ferry naar de stad gegaan en hebben ze middagje archeoloog mogen spelen in museum. Dinsdag hebben we vooral in park gespeeld aan overkant van de straat. Woensdag zijn we naar Clifton Gardens geweest en filmpje gekeken, thuis op de bank. 's Avonds kwamen twee vriendjes logeren.
Deze week afgesloten met dagje naar Taronga Zoo samen met Mandy en haar kids. Lekker druk 6 kids met 2 Au Pairs maar vooral heel erg gezellig!
Kort Samengevat, super eerste week van schoolvakantie gehad.
Morgen vertrek ik op mijn volgende tripje naar Fraiser Island en Noosa. Hier kijk ik erg naar uit, helemaal alleen op reis ik ben heel benieuwd hoe me dit zal gaan bevalen en zal er zeker over schrijven als ik terug ben.

Vanaf 14 Juli ga ik beginnen met Vrijwilligers werk, ik ga paar keer in de week bij mevrouw op bezoek die in Verzorgings te huis hier woont. Zij heeft geen familie en wordt dan soort buddy. Ze heet Eve en komt oorspronkelijk uit Oostenrijk, tijdens mijn eerste ontmoeting kom ik vast zeker meer over der te weten en kan ik jullie hierna er alles over vertellen!

Het gaat goed met me hier aan de andere kant van de wereld en ik geniet in alle momenten die ik hier mee maak!
Tot over 3 maanden mensen! Voor je het weet ben ik weer terug in Boches

  • 02 Juli 2015 - 12:39

    Gertie Van Bussel:

    Ja de tijd vliegt voorbij maar ik begrijp dat je dus echt niet langer blijft;). Geniet er dus nog maar van want die maanden zijn zo voorbij zeker als je van alles doet. Je hebt al veel meegemaakt en dat zal in de komende maanden ook nog wel gebeuren. Aan alle moois komt een eind. Maar voor het zover is zou ik zeggen, geniet zo lang het kan en doe dingen die je normaal niet doet want je moet geen spijt hebben naderhand. Het moet niet zo zijn dat je als je terug bent dat je zoiets hebt van dat had ik ook nog graag gedaan. Natuurlijk moet je keuzes maken zeker omdat je ook financieel rond moet komen maar doe dat dan wel overwogen zodat je in ieder geval die dingen gedaan hebt die je heel graag zou willen doen. Je komt er misschien nooit meer of pas over heel wat jaartjes. Alles wat je mee mag maken blijven herinneringen voor je leven.
    Heel veel plezier nog en de groetjes Gertie van Bussel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 9144

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Australie avontuur

Landen bezocht: