Surfcamp!! - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu Surfcamp!! - Reisverslag uit Mosman, Australië van Janine Smeets - WaarBenJij.nu

Surfcamp!!

Blijf op de hoogte en volg Janine

13 April 2015 | Australië, Mosman

Afgelopen weekend was het dan eindelijk zover, surfcamp. Ik wist niet zo goed wat ik er van verwachten.
Ik had al paar mensen vrijdag leren kennen die ook naar surfcamp gingen. Dat was wel erg fijn, zo was ik niet geheel onbekend in een groep terecht gekomen.
Mensen die mij goed kennen weten dat ik bang ben voor de zee, ik ga meestal maar tot mijn knien in het water en zelfs dan ga ik er het liefste zo snel mogelijk weer uit. Dus om te gaan surfen was een hele uitdaging voor mij.

Zaterdag om half 6 ging de wekker, half slapend stond ik op en maakte me klaar. Om tien over 6 moest ik naar de bus lopen. Met wallen onder mijn ogen zat ik in de bus naar Sydney.
Eenmaal in Sydney aangekomen en iedereen was aanwezig, vertrokken we met twee kleine busjes naar het strand waar we gingen surfen. Na ongeveer een rit van anderhalf uur waren op de bestemming aangekomen.
We werden direct in twee groepen verdeeld. Ik zat ik groep een en moest als eerste beginnen met de surfles.
Voor we konden beginnen moesten we onszelf in de Wetsuits hijsen. Geloof me niet echt heel erg makkelijk. Eerste gekregen de basis regels geleerd over surfen. Toen moesten we op het strand oefenen om op te springen om de plank. Op strand ging dit best soepel, maar in het water iets minder.
Na 5 minuten oefenen, ging we het water in, met dubbele gevoelens water in gelopen. Ik vond dat wel erg ver het water in moest, we waren echter nog steeds op een plek waar je kon staan. Maar dat vond ik al ver genoeg.
Eerste paar keren, kwam niet optijd recht op en was erg lastig om goed te time wanneer je op moest staan.
Na paar keer oefenen lukte het. Maar na een half uur viel ik verkeerd op mij 'kapote knie' en kreeg er veel last van. Ik wilde toch door gaan, dus ben toch nog 20 minuten door gegaan met surfen. Echter daarna werd pijn alleen maar erger dus toen maar besloten, om de laaste 10 minuutjes niet mee te doen. Maar ondanks mijn pijnlijke knie vond ik het super en zou ik het graag weer eens doen.

Na dadat de surfles van de andere groep voorbij was, moesten we nog 2 uur rijden naar de accomedatie. Die was echt ergens in de middel of nowhere. Geen bereik, geen wifi je kon niks met telefoon, ook wel eens fijn. Want daardoor kun je wel makkelijker contact leggen met de mensen om je heen.
's Avonds hadden we een bbq en daarna lekker biertjes gedronken en geklets met verschillende mensen allemaal uit verschillende landen.

De volgende ochtend, ging een groep sandboarden, maar ik wilde dat niet dus heb met andere nederlandse meid, lekker hele ochtend op strand gelegen, en lekker bruin geworden.
In de middag konden we voor 18 dollar een dolfijne cruise doen. Die kans liet ik natuurlijk niet schieten, normaal kost dit 32 dollar of zelfs meer. Het was wel in middag wat fris maar, toch echt super om de dolfijne zo dicht bij te zien. het was wel moeilijk op foto's ervan te maken, omdat voor je het wist waren ze weer onder.
Daarna moesten we weer drie uur terug rijden naar Sydney. Het dat was alweer het einde van het super weekend wat ik heb gehad.
Ik heb veel leuke mensen ontmoet en met deel van hun weet zeker dat nog leuke dingen mee ga mee maken en reizen ga doen.
Komende vrijdag gaan we soort kroegentocht doen met groep nederlandse au pairs, daar kijk ik erg naar uit.
26 ste april gaan we naar bootfeest om Kingday te vieren met hele groep nederlanders. En weet zeker dat er nog meer leuke dingen komen die ik ga doen.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 9148

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Australie avontuur

Landen bezocht: